Friday, January 31, 2014

Släpp fasaden och köp något du verkligen vill ha!

fina kläder, skor, dyr telefon, klockor, dyra nöjen, stureplan, dyra drinkar, taxi ist för tuben, schysst bil, schysst lägenhet/hus och uppe på det så man ha en bra ekonomi.

Ja jag är en som gärna skulle vilja ha allt, inget måste men visst det vore ju schysst. När jag var spenderaren så hade jag många av dom sakerna förutom lägenhet/hus eller en schysst bil.

Men jag upplever ofta att samtliga saker som är nämnda ovanför är något som alla har någon form av rättighet till att ha. Alltså det räcker inte med en eller två av dom ovannämnda sakerna utan man ska eller måste nästan ha allt, annars är det orättvist.

Men sen när blev alla höginkomsttagare eller vunnit mycket pengar på något spel eller liknande?

Jag har ju varit i den kategorin själv att jag känt att jag behöver alla dessa saker, men ville jag verkligen köpa allt detta för mig, eller ville man köpa det så att andra kunde se det?

En kombination av både skulle jag tro...

Idag tänker jag annorlunda, jag har en familj som jag är så sjukt stolt över som inga saker i världen skulle kunna ersätta. Men jag har endå en dröm, en dröm om att någon gång få råd med ett schysst bil, för jag gillar bilar.

Och det lite det detta handlar om...börja tänk efter vad du verkligen vill ha. Visst vill du köpa dyra kläder för att du gillar det, Fine shoppa på! men man kan inte få allt och det är ingen jävla rättighet att få det heller.

Var glad för det du har, spara pengar till det du verkligen vill ha och på köpet kommer du få lite lycka över det du köpt också.







No comments:

Post a Comment